Suzanne van der Pijll, Managing Partner bij Schuttelaar & Partners: “Communicatie in de breedste zin van het woord (marketing, PR, enz.) is enorm in ontwikkeling. Het is prettig en goed die ontwikkelingen te toetsen, met elkaar te sparren en van elkaar te leren. In dit opzicht is de start van Club BENG goed getimed.
Een van de ontwikkelingen die ik zie is dat we veel meer gaan specialiseren. Film, podcasts, social media, vlogs; het zijn vakgebieden in opkomst. Een andere ontwikkeling is die van influencers: we zien dat veel van hen betaald worden voor hun content. Hoe afhankelijk zijn ze dan nog, hoe waarheidsgetrouw is hun content? Dit bijvoorbeeld in relatie tot fake news.
“Het is mooi als Club BENG ertoe bijdraagt dat we in het Haagse of de Haagse regio gezamenlijk optrekken. En dat we onze professionaliteit en kennis door ontwikkelen. Of professionals bereid zijn niet alleen te halen maar ook te brengen? Als je niet bereid bent om kennis te delen dan is er geen plaats voor je binnen Club BENG.”