De 32e jarige brunette is media strateeg en een ondernemende, creatieve duizendpoot . Na haar Master ‘Media Entertainment & Populaire Cultuur’ aan de UVA waarin zij zich specialiseerde in merk-gerelateerd gedrag op social media en subculturen & lifestyles is Sophia Tienstra aan de slag gegaan als ondernemer en presentatrice.
Zij deelt ruim zeven jaar haar visie over ‘influencer marketing’ en werk als online media strateeg voor merken, artiesten en Rijksoverheid. Zij helpt hen met het opbouwen van een online community of het bereiken van hun doel middels de inzet van social media en influencers. Denk hierbij aan namen als Nick & Simon en Mark Rutte (VVD). Ook produceert zij commerciële branded video’s voor organisaties als Pampers, Prenatal en Bol.com en zet samenwerkingen op voor bekende influencers.
Naast haar werk achter de schermen heeft Sophia jarenlang columns geschreven voor Cosmpolitan, interviewde zij succesvolle ondernemers voor Quote Magazine en presenteerde zij 4 jaar lang LXRY TV op SBS6 als lifestyle deskundige. Samen met Rijksoverheid organiseert zij jaarlijks het geroemde ‘Women Empowerment Event’. Dit evenement legt een brug tussen de ambassadeurs, duurzame ondernemers en vrouwen met een stem in de media met een focus op empowerment, diversiteit en duurzaamheid.